Köpvillkor
1. Pris
2. Betalning
Kontakta omedelbart supporten, info@billigaramar.se, hos www.billigaramar.se om orderbekräftelsen ändå inte dyker upp.
Pappersfaktura
Betalas inte fakturan i tid gäller följande
3. Varuprov för ram i storpack
4. Leveranser – Leveranstid
Se denna sida för information om fraktkostnader och villkor:
Export
5. Ångerrätt
a. Företag
För att ångerrätten skall gälla ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen.
Produkten får endast ha använts i den utsträckning som krävs för att bedöma att du är nöjd med den, dvs normalt en gång. Produktförpackningen får öppnas för att undersöka varan. Varan får inte vara hanterad på ett sådant sätt som inte är nödvändigt.
Eftersom du som kund är ansvarig för returfrakten fram tills dess varan nått vår returadress rekommenderar vi att du använder ett transportemballage som väl skyddar varan, förslagsvis i det emballagge som varan levererades med. Tänk på att du står för kostnaden om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Varan skall vara komplett, vilket innebär att allt som ingick vi leveransen skall gå med i returen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förloras ångerrätten.
b. Privatköp
Enligt distansköpslagen för privatköp över internet inom EU gäller 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
För att kunna ångra ett privatköp måste du meddela att du ångrar köpet samt skicka tillbaka det du köpt inom 14 dagar. Meddelande om att du vill ångra ditt köp sker till info@billigaramar.se.
För att ångerrätten skall gälla ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen inom 14 dagar.
Produkten får endast ha använts i den utsträckning som krävs för att bedöma att du är nöjd med den, dvs normalt en gång. Produktförpackningen får öppnas för att undersöka varan. Varan får inte vara hanterad på ett sådant sätt som inte är nödvändigt.
Eftersom du som kund är ansvarig för returfrakten fram tills dess varan nått vår returadress rekommenderar vi att du använder ett transportemballage som väl skyddar varan, förslagsvis i det emballagge som varan levererades med. Tänk på att du står för kostnaden om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Varan skall vara komplett, vilket innebär att allt som ingick vi leveransen skall gå med i returen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förloras ångerrätten.
Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten vilket innebär att du står för kostnad och ansvar för varan. Har varan betalats via kreditkort, förskottsbetalats eller om faktura betalats för ordern kommer kostnaden för varan att återbetalats. Dock kommer kostnaden för frakten från oss till dig att kvarstå. Har alternativet fakturabetalning valts men ännu inte betalats kommer frakten från oss till dig att kvarstå att betalas enligt fakturan. Tänk på att försändelsen måste returneras som företagspaket till vår returadress. Returförsändelse kommer inte hämtas ut vid utlämningsställe eller mot postförskott.
Varan skall återsändas till:
Billiga Ramar/Ritkonsult331 37 Värnamo
Återbetalning sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet. Återbetalning görs normalt inom 10 dagar från det att vi mottagit din retur och den blivit godkänd. Däremot kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning till kort beroende på bank. Återbetalning tilll kort kan endast göras till kort utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Vid betalning gjord med faktura kontakta supporten; info@billigaramar.se
Undantag från ångerrätten.
-
Ångerrätten enligt distansköpslagen gäller inte företag.
Vidare information om distansköplagen kan hittas på Konsumentverkets hemsida, http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-konsument/angerratt/
Reklamation
Billigaramar tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att privatpersoner har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar ska du kontakta vår Kundtjänst för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet.
6. Reklamation och transportskador
Synliga fel anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan (görs det inte direkt till chauffören kommer DHL avvisa reklamationen).
Dolda fel anmäls till ASAP Ritkonsult ABs Kundtjänst info@billigaramar.se inom 3 dagar från det varan mottagits.